Verkoop van nieuwe auto’s stopt per 31 december 2015

Chevrolet stopt met de verkoop van nieuwe auto’s in Europa. De verkoop van nieuwe Chevrolet voertuigen in Nederland wordt naar verwachting per 31 december 2015 gestopt.

Als klant van Chevrolet kunt u erop vertrouwen dat Chevrolet zich volledig inzet voor het verlenen van service aan u en uw voertuig in de toekomst. Chevrolet-dealers en geautoriseerde reparatiebedrijven gaan op dezelfde manier als nu verder met service aanbieden en leveren van de originele Chevrolet-onderdelen voor Chevrolet-voertuigen. Elke uitdrukkelijk geschreven garantie of elk serviceplan voor de Chevrolet-voertuigen blijft onveranderd en wordt volledig gerespecteerd in overeenstemming met de bepalingen van de overeenkomst die hierop van toepassing is.

Ongeveer 2.000 Chevrolet-servicepunten blijven actief in West- en Centraal-Europa om u de service, reparatie en garantie te bieden die uw auto misschien nodig heeft in de toekomst. In Nederland staan 82 dealers en geautoriseerde reparatiebedrijven tot uw beschikking voor het verlenen van service. U kunt hun adressen hier vinden.

Mocht u meer ondersteuning wensen, belt u dan a.u.b. met onze telefonische klantendienst:
020-7219034

Hieronder vindt u meer gedetailleerde informatie met betrekking tot vragen die u zou kunnen hebben.

Ik heb een brief ontvangen over het terugroepen van een product. Wat moet ik doen?

Volgt u a.u.b. de aanwijzingen in de brief op en maak een afspraak met uw geautoriseerd reparatiebedrijf. Voor het vinden van een geautoriseerd reparatiebedrijf bij u in de buurt, raadpleeg de zoeker op de website.

Hoe lang/hoeveel jaar blijft Chevrolet serviceonderdelen voor mijn auto leveren?

Wij blijven originele Chevrolet-onderdelen voor Chevrolet-voertuigen leveren gedurende minstens tien jaar nadat de laatste nieuwe Chevrolet in Nederland is verkocht.

Ik heb een Chevrolet geleased. Kan ik mijn leaseperiode beëindigen en de auto teruggeven zoals gepland?

Uw leasecontract blijft onveranderd. Alleen uw leasebedrijf kan enige contractveranderingen bespreken of overeenkomen.

Ik heb een Chevrolet gekocht die nog niet is afgeleverd. Wordt deze auto nog steeds aan mij afgeleverd?

Uw bestelling is nog steeds geldig. Neemt u a.u.b. contact op met de desbetreffende dealer die de auto gaat afleveren.

Waarom heeft Chevrolet besloten niet langer nieuwe voertuigen in Europa te verkopen?

Er zijn een aantal ongunstige factoren die de laatste jaren de auto-industrie in Europa hebben beïnvloed. Hierdoor zijn de verkoopresultaten van Chevrolet beneden peil en de verwachting is dat dit aanhoudt. Daarom is besloten de verkoop van personenauto’s van Chevrolet in West- en Midden-Europa te stoppen. Chevrolet zet echter wel de verkoop van het volledige assortiment personenauto’s voort in het Gemenebest van Onafhankelijke Staten. Ook de verkoop van de Corvette- en Camaro-sportwagens gaat in geselecteerde Europese markten gewoon door, inclusief Nederland. Daarnaast blijft GM zich richten op de Europese markt als een belangrijke regio en concentreert in de toekomst haar middelen binnen Europa op de merken Opel/Vauxhall.

Wordt met het stoppen van de verkoop van nieuwe auto’s in Europa ook het partnerschap met Manchester United verbroken?

Het partnerschap met Manchester United heeft een mondiaal karakter en we zijn van plan deze relatie voort te zetten voor het wereldwijd verbreiden van het merk Chevrolet. Wij zijn er bijzonder trots op dat de Chevrolet-vlinderdas-logo nu te vinden is op de nieuwe shirts van Manchester United.